Artificial Intelligence

De tijd van waste van jouw marketingbudget is geweest. Verleden tijd. Een gepasseerd station. Met behulp van Artificial Intelligence (AI) komen wij namelijk precies te weten hoe jouw potentiële klanten eruitzien, waar zij zich begeven én wanneer zij exact op welke content zitten te wachten. Op basis van die doelgroep segmentatie stippelen we samen het traject uit van data naar creatie. Zo komt jouw online marketing op stoom, met een optimale klantrelatie en maximale conversie als eindstation.

In sneltreinvaart naar on- en offline content op maat

Met behulp van kunstmatige intelligentie volgen we het spoor van kilometerslange onlineactiviteiten om deze vervolgens te inventariseren en analyseren voor een adequaat klantprofiel. Met de inzichten uit de rapportage kun jij je focussen op de juiste mensen en exact op het juiste moment precies díe content communiceren waar zij behoefte aan hebben. Wij zorgen via marketingtools voor digitale mond-tot-mond reclame en content op maat. Denk bijvoorbeeld aan online betaal- en beloonsystemen voor social media, gamification en digtiale pop up stores. De socio-demografische resultaten lenen zich daarnaast perfect om ook je offline marketingcommunicatie efficiënt in te richten.

Efficiënte customer journey

Optimale klantrelatie

Maximale conversie

Effectief inzetten marketingbudget

Van data naar persona met AI

De ene persoon is de andere niet. Zo heeft de één bijvoorbeeld andere interesses dan Persoon B. Terwijl hij of zij op zijn of haar beurt weer vanuit hele andere overtuigingen, normen en waarden handelt dan Persoon A. Die kernwaarden, behoeftes en interesses vormen de drijvende kracht voor deze toekomstbestendige dienst in het landschap van marketing automation. Nu horen wij je denken ‘waar komt al die data, kennis en kennis van data dan vandaan?’. Een groot deel van het antwoord wordt gegenereerd door IBM’s Watson. Een supercomputer die gebruik maakt van Artificial Intelligence en op basis van online gedrag in het verleden, toekomstig klantgedrag voorspelt. Hiervoor put Watson uit de data van ruim 800 miljoen mensen en analyseert deze op meer dan 175 variabelen, zoals geslacht, demografie en interesses.

Meer informatie?